woensdag 10 december 2014

The Lighthouse at the Sea Part 4

Het is weer tijd voor een update van mijn borduurwerk.

De vorige keer was ik met het tweede kussentje begonnen. Het kussentje met het schip is deze maand  helemaal af geborduurd.


Daarna was het derder kussentje aan de beurt.....een watervogel.
Het borduurpakketje was voorzien van borduuzijde voor twee kussentjes en er zaten twee patronen bij : van het schip en de watervogel. Het kussentje met de vuurtoren maakte ik vanaf een kleine foto  vanaf voorkant omdat ik die zo goed bij het vloerkleed vond passen. Ik was me vanaf het begin dus bewust dat er mogelijk te weinig borduurzijde zou zijn voor drie kussentjes. Ik heb dan ook al twee keer deze maand bijna het borduurgaren van het merk Anchor voor de zekerheid willen bijbestellen maar toch beide keren niet gedaan. Nou, ik heb net de laatste steekjes geborduurd en heb van het lichte blauwe borduurzijde 3 cm over. Gisteren had ik daar nog een hard hoofd in of er zijde genoeg zou zijn.......maar toch lekker verder geborduurd en zie het is nu echt gelukt.  


 
Nu is de afwerking aan de beurt. Het stofje wat ik nu in mijn hoofd heb zitten moet opgezocht worden. Het is een tegenstofje wat ik ooit gebuikt heb voor een spijkerjasje van een van mijn zonen op peuter leeftijd. Ik moet dus de komende dagen de zolder af gaan struinen. Het is een streepjes stof en ik heb het idee dat dit er bij zou kunnen passen qua kleur en uitstraling.



Het wordt dus komende maand vervolgd .......


Groetjes Helma

P.S nu ik de laatste foto geplaatst heb zie ik dat ik nog een rand van het donker blauw moet borduren bij de watervogel....dus toch nog niet helemaal klaar.......en geen zijde genoeg....nog 15 cm en daar red ik het niet mee. Dus toch maar zijde bestellen.


2 opmerkingen:

Jolande zei

Leuk zo allemaal bij elkaar.
Jammer dat je net een klein stukje garen te kort komt, maar je hebt dus wel een stofje.
En wie weet wat je nog meer tegenkomt op zolder :-)

Groetjes van Jolande

Ineke zei

Ontzettend leuk geworden Helma! Pfff, 15 cm. te weinig is wel sneu....